Sider

28 januar 2014


Jeg har meldt mig på et modul på en diplomuddannelse på mit arbejde. "Digitale teknologier i erhvervsrettede uddannelser" hedder det. 
I dag har jeg haft en hjemmearbejdsdag og den er blandt andet gået med at læse til første undervisningsgang på torsdag. De første kapitler jeg læste var ikke videre spændende. Ikke et ord om didaktik, bare en masse teknisk om tagging systemer, RSS, HTML og XML, og meget andet, ikke handlingsanvisende så man kan bruge det praktisk, men laaaange beskrivelser af "teknikken" bag. Det er helt sikkert grundlaget for at komme til næste skridt som jeg synes er spændende, nemlig hvordan man bruger det i undervisningen, men jeg synes alligevel det var svært at komme igennem. 

Men........ undervejs blev blogs nævnt flere gange og hver gang tænkte jeg på knæhøjkarse og ærgrede mig over at jeg er gået helt i stå med at blogge. Så nu prøver jeg igen, fordi lysten er der jo, det er bare tiden jeg mangler, men den vil jeg prøve at finde, jeg kan jo altid forsømme netflix lidt.



2 kommentarer: