Sider

søndag strik og snurrer

14 april 2013

noget godt er der kommet ud af at være lockoutet. Jeg arbejder på en stor skole og indimellem er det begrænset hvor meget vi arbejder sammen med de kollegaer der arbejder i andre teams og på andre uddannelser end os selv. I de sidste 14 dage er jeg kommet til at kende mere til nogle af mine kollegaer og det er altså skønt.
Både onsdag og torsdag var vi til demonstration i København. Fordi jeg bor i midtjylland var det lidt langt at køre frem og tilbage og vi var nogle stykker, der besluttede at overnatte. Derfor tilbragte jeg natten på vandrehjem og dagene med demonstrationer, heldigvis nåede vi andet end at vifte med skilte og bede Bjarne Corydon om at forhandle.
Jeg boede sammen med et par af mine gode og meget historisk interesserede kollegaer og det var virkeligt både spændende og meget hyggeligt at se vores hovedstad på en anden måde end hvis jeg havde været på egen hånd.
En anden ting, der indtil videre, er kommet ud af alle de faglige møder og busture, er lysten til at begynde at strikke igen.
Jeg er startet blød ud med en poncho til Alberte, hun har selv valgt garn og kan næsten ikke vente med den bliver færdig. Jeg har gjort en indsats i dag, når jeg altså ikke lige havde travlt med at bage snurrer.





4 kommentarer:

  1. Dejligt at høre der kan komme lidt godt ud af denne lockout :) Det ser fint ud det du er ved at strikke, glæder mig til at se det, når det er færdigt.

    SvarSlet
  2. Jeg strikker også på livet løs. Og ja jeg tror det er godt for mange lærerværelser trods alt. Vi kender hinanden godt på vores arbejdsplads, men det giver noget at vi i stedet mødes i vores private hjem.

    SvarSlet
  3. HAPS, de snurrer ser gode ud, uhm.

    SvarSlet
  4. Ser godt ud - både snurrer og strik. Hos os får vi også lidt socialt ud af lockout'en - vi når hinanden, som der normalt ikke er tid til.

    SvarSlet