Sider

DIY påhæng

10 marts 2010



Som lovet kommer her en do it yourself ( er det mon ikke det det står for?) på påhæng til pakker, påskegrene eller hvad man nu lige synes mangler lidt pynt
Jeg vil lige skynde mig at sige at inspirationen kommer flere steder fra
Jeg laver jo altid grise til jul men
Fru Maagaard har lært mig at bruge det skønne murersnor
Stemplerne til at lave de fine bogstaver fik jeg færten af her hos frøken Lundegaard, mine er dog ikke så fine i træ som hendes.

jeg bruger selvtørrende hvid ler, i følge brugsanvisningen tørrer det i løbet af 24 timer, men for en utålmodig sjæl som mig gør en tur i ovnen på 30 grader i en times tid underværker.
Jeg glatter overfladen på leret med lidt vand, på billedet har jeg brugt for meget vand, derfor den knap så glatte overflade
ellers gør jeg bare følgende:

 
 
 
 
Posted by Picasa



Den ufine lidt takkede kant kan nulres af leret er tørt.
God fornøjelse

19 kommentarer:

  1. mange tak for det. Jeg arbejder selv meget i porcelænsler, men det tager så lang tid at tørre, brænde, glasere og brænde igen..
    Hvor køber du selvtørrende ler henne?

    SvarSlet
  2. Har ventet i spænding siden du viste dem første gang. De er bare så fine:) Dejligt du vil dele fremgangsmåden med os:) Vil også gerne vide, hvor du køber leret henne!? Og bogstav-'stemplerne'?

    SvarSlet
  3. Tak fordi du deler. De er bare så fine altså :)

    SvarSlet
  4. De er simpelthen så flotte. Hvor har du købt bogstaverne?

    SvarSlet
  5. Hej med Jer
    Leret har jeg købt i en lille hobby forretning, jeg har brugt det i "mange" år, så det er ikke noget nyt og fancy, derfor tror jeg det kan købes de fleste steder der handler med hobbyartikler.
    Bogstaverne er købt i en papirhandel, der har materialer til scrap booking (hvis det er det det hedder)
    Panduro har dem vist i træ med håndtag, men vi har desværre langt til en panduro. Tror de hedder gummistempler

    SvarSlet
  6. Det er genialt det der.
    Det skal prøves af, snarest :-)
    Tak for DIY.
    Hilsen Anne

    SvarSlet
  7. HEjsa..
    Faldt over din blog - og netop denne "skrivelse"... Har ledt og ledt efter dette fine selvtørrende ler.. Må jeg spørge hvor i verden du har opdrevet det henne??
    Mvh Malene, Odense

    SvarSlet
  8. Hej!
    Tak for henvisningen til min blog - synes jo nok, at jeg genkendte pakkevedhængene, og du har helt ret, stemplerne er fra Panduro, men de er desværre alt for dyre... Er så ærgerlig, for et par år siden købte vi en skulptur hos Steffan Herrik, ved samme lejlighed fik jeg en hel æske med gamle bogstaver fra gravstene - de ville have været perfekte til at skrive med - men smed dem ud sidste forår - rengøringskuller... ØV
    Rigtig fin blog du laver i øvrigt

    SvarSlet
  9. Hej Malene
    Jeg har købt leret i hobby kælderen i randers :) lidt langt fra Odense!
    Producenten hedder darwi og leret hedder modelling paste og koster 30,- for 500gram. de har den også i rød. mon ikke man kan google det?

    SvarSlet
  10. Tak for oplysning - sødt af dig... Har købt noget magen til i dag.. Har kigget på de bogstaver de har i panduro - lidt kedelige efter min smag. Vil du oplyse hvor du har købt bogstaverne, så vil jeg nemlig ringe og hører om de vil sende dem til mig ;-)...
    Hmm.. vil forsæge min ud i nogle brocher også.. :-)
    Lækre ting du i øvrigt laver...
    Mvh Malene

    SvarSlet
  11. Hej Malene
    bogstaverne er købt i Anettes papir som også har netbutik. Hvis de ikke har flere så skriv igen, jeg har nemlig en veninde der bestilte nogen på nettet i går så kan jeg undersøge hvor det var. Jeg er nemlig bange for jeg købte de sidste hos "Anette" med mindre de har nogen på lager

    SvarSlet
  12. Hej igen. Du er da bare noget af det mest hjælpsomme... tak!!
    Har kigget på hendes hjemmeside - desværre ingen bogstaver at finde.. Vil du prøve at hører din veninde af???
    Mange hjertelige tak Malene

    SvarSlet
  13. Jeg kan ikke få fat i hende men det kunne være her: jeg kan dog ikke se et billede med det passer med at de leveres i en blikdåse:
    http://gittes.dk/shop/magnet-stempel-alfabet-5230p.html
    ellers her hos anettes papir:
    http://247425.buildyourownshop.com/product.asp?product=1038
    bagsiden på min dåse er nøjagtig magen til de bogstaver der ses på billedet og bag på min æske står der magnetic stamp alphabet evolution. Jeg gav 99 for mine
    Jeg skal nok undersøge nærmere
    Hilsen Heidi

    SvarSlet
  14. Ørj, du er er sjældent hjælpsomt menneske...
    Sjovt at jeg ikke selv har formået at finde frem til det selv.... altså bogstaverne... ;-)
    Mange tak Malene

    SvarSlet
  15. Håber du får fat i dem, og god ide med brocher, det kan være jeg nupper ideen :). Hvis jeg finder ud af andre steder de kan købes pipper jeg :)

    SvarSlet
  16. Hvor er det en god idé! Det kan jo bruges til alverdens lejligheder!

    SvarSlet
  17. Hej igen igen. fandt lige denne halv gamle tråd, hvor jeg tidligere har fået din hjælp..

    Fik i tidernes morgen aldrig købt stemplerne, da røg ind i nogle graviditetskomp. Nu er Marius ude, vokser sig stor og nu er det igen tid til "MOR TID",, ;-)
    HAr kontaktet Anette. hun har ikke flere stempler.
    Ved du tilfældigvis hvor din veninde har købt dem på nettet.
    Kan ikke finden nogen danske sider der har dem, kun fra USA - måske nok lidt langt at få dem sendt ;-)))

    Håber på din hjælp..

    Mvh Malene

    SvarSlet
  18. Hvor er det fint. God idé :-)

    SvarSlet
  19. Hej.
    Sikke fine de er. Er selv på udkig efter sådanne stempler. Hvor kan jeg købe dem??
    Mvh. Ditte

    SvarSlet