Sider

gør det selv pom pom

28 november 2011

Her kommer min hurtige opskrift på de hjemmelavede pom poms. Jeg vil lige understrege at det på ingen måde er min opfindelse, jeg tror faktisk servietterne var foldet på den måde til min konfirmation i starten af halvfemserne, endda i en skøn lys lilla :) så servietter kan altså også bruges og jeg er sikker på at man ved at google, kan finde både smukkere og bedre DIY, men her kommer min.

Nemt er det og jeg kan med sikkerhed sige, at piger på fem, med hang til lyserødt er vilde med dem.
Du skal bruge silkepapir, snor og en saks.
Tag nogle lag med silkepapir, jeg tror jeg har brugt omkring 10 lag. De foldes som en vifte og der bindes en snor stramt om midten på "viften" det er vigtigt snoren sidder i midten ellers bliver "kuglen" skæv.
Når snoren er bundet godt fast rundes hjørnerne og så tager man forsigtigt et lag silkepapir ad gangen og trækker ind mod midten. Først den ene side og så den anden side. Den kan laves rund som en pom pom ved at trække silkepapir til både "forside" og "bagside", den kan også laves flad som en blomst hvis man trækker alle lag mod "forsiden". Der skal ikke så mange lag til en blomst som en pom pom.  Håber ord og billeder tilsammen giver mening.
Der er blevet spurgt til tapetet på Albertes værelse, det er fra ISAK og er købt hos Urbis







5 kommentarer:

  1. De er nemlig rigtig rigtig fine ;-)
    Kh C

    SvarSlet
  2. Nu kan jeg faktisk godt huske at have lavet en i tidernes morgen :)

    SvarSlet
  3. Ah hvor skægt, ku ikke lige se at det var dem.. Foldede flere flere hundrede af dem til vores bryllup, bare med en perle i midten... :) Må prøve at lave dem igen lidt mere fluffy og uden perle.. :)

    SvarSlet
  4. Åhh dem kan jeg godt huske nu. Har lavet en milliard i fritteren for mange år siden. :-)

    De pynter rigtig fint på Albertes værelse.

    KH Tine

    SvarSlet
  5. De er bare SÅ smukke :D Så et eller andet sted at de var blevet brugt som pynt på pakker, så fint :) Tak for DIY :)

    SvarSlet