Sider

16

16 december 2010

er glas med tavlelak.


Da jeg den anden dag malede mine låg i træ, kom jeg til at tænke på om man kan male med tavlelak på glas. Det er hermed forsøgt og det lykkedes. Det skulle have nogle gange, men resultatet er blevet fint. Jeg lod mig rive med af julestemningen og malede med den røde lak, egentlig er jeg vist mere til den sorte.
Fremgangsmåden var nem. Jeg vaskede glasset grundig og markerede med malertape hvor striben skulle være og påførte malingen med rulle. Det første lag blev ganske tyndt, det gjorde det næste også, men så begyndte det at dække. Jeg tror det fik 5 gange i alt.
Og feltet hvad skal man skrive i det, jo i dag har jeg skrevet

5 kommentarer:

  1. Endnu en fin idé! Tusind tak for en skøn julekalender.. Mange af ideerne er jo oven i købet stadig gode efter jul :)

    SvarSlet
  2. Du er da bare fuld af gode idéer! Du ku udgive en ugentligt hæfte, tage gode billeder og vupti både Wendy og Anders Sidny And ville ryge af dsb kiosk hylderne!

    SvarSlet
  3. Endnu en go' idé - tak! Er vild med billedet med den lille buttede chokoladehånd i det forrige indlg:-)

    SvarSlet