Sider

Rensdyrfolket i øst - en fin fin julegave

08 december 2011

Fotograf Rasmus Degnbol står bag den helt fantastiske flotte bog Rensdyrfolket i øst. Jeg har ikke set bogen endnu, da den først bliver udgivet d. 15. december, men Rasmus lover på sin hjemmeside at bestillinger er fremme inden jul, særligt hvis du bestiller med det samme. Første gang jeg så billeder fra bogen var jeg fuldstændig bjergtaget. Men de smukke fotos er ikke det hele. Jeg glæder mig ihvertfald til at læse fortællingen om Tsaatan folket, som er et gammelt nomadefolk, der lever tæt sammen med deres rensdyr, som de er dybt afhængige af. Rasmus Degnbol har levet sammen med Tsaatan folket for at kunne dokumentere deres livsstil og kunne beskrive deres historie. Bogen er en non-profit bog, der samler penge ind til import af nye rensdyr, da det er den eneste måde folkets overlevelse kan sikres på.
Jeg havde først skrevet bogen på min ønskeliste, men har nu selv bestilt den, hvis nogen skulle få lyst til at gøre det samme er det lige her
Uanset om man har interesse i bogen eller ej er Rasmus hjemmeside et besøg værd, der er rigtig mange flotte billeder og nogle interessante betragtninger om det at fotografere. Rasmus er iøvrigt kæreste med søde Malene som har den hyggelige blog hvor kragerne vender, som bestemt også er et besøg værd.






4 kommentarer:

  1. Tak for de smukke ord, Heidi. Og for din bestilling af bogen. Vi håber, du bliver glad for den.

    SvarSlet
  2. Hej Malene. Jeg er helt sikker på at jeg bliver glad for den bog :)
    Jeg synes det er et rigtigt godt projekt.

    SvarSlet
  3. Sikke en dygtig fotograf. Den ser virkelig flot ud

    SvarSlet
  4. hej anonyme
    Ja jeg tror bestemt også Rasmus er en dygtig fotograf, jeg glæder mig så meget til at se den bog

    SvarSlet