Sider

eventyret om Lily Bitten

17 marts 2012

Jeg læser selvfølgelig Cover kids. Jeg siger selvfølgelig for det er et godt magasin, med æstetikken i højsædet. Jeg er helt vild med deres fotorepotager, det er efter min mening nogle fantastisk dygtige fotografer cover samarbejder med. Jeg siger også selvfølgelig fordi jeg synes det er et magasin med spændende inspiration, bla. er Shane Brox en fast bestanddel af bladet og så er der hver gang artikler om og med nogle ret interessante mennesker. Sidst men ikke mindst, siger jeg selvfølgelig fordi jeg er blevet fast blogger på coverkids hjemmeside . Det er jeg helt vild glad for og glæder mig til at komme rigtigt igang. Indtil videre er det blevet til et indlæg og det kan ses her. Jeg blogger sammen med Ann- Christine og Rakel og det kan man da kun være glad for.
En af de ting vi herhjemme er blevet tippet om via Coverkids er eventyret om Lily Bitten
Josephine Philip også kendt fra Darkness Falls er forfatter til eventyret om elefanten Lily Bitten der troede den var en myresluger og flodhesten Hippo Magi. Sammen drager de to ud på en dannelsesrejse og kommer på rejsen til mange forskellige dele af verden. Bogen/appen er illustreret af 8 forskellige illustratorer og jeg er helt vild med de tanker der ligger bag dette valg med at bruge forskellige tegnere. Josephine Philip mener nemlig blandt andet at børnenes fantasi bliver udfordret lidt mere når de bliver præsenteret for forskellige illustratores fortolkninger af deres kapitel af historien. Vi har eventyret som app, men jeg har helt vildt meget lyst til at købe bogen med tilhørende CD. Musikken er nemlig også ret fantastisk.


 

9 kommentarer:

  1. Hej Heidi
    Jeg har fulgt dig her og synes at du har en af de bedste blogge. Jeg elsker din humoristiske skrivestil og selv om jeg følger flere blogs så elsker jeg at høre om dine anekdoter med Alberte. Jeg glæder mig til at følger dig på coverkids. Håber ikke at du glemmer os her:-)
    knus Maria

    SvarSlet
  2. og så synes jeg det er super fedt at du skriver et indlæg om børnelitteratur som er en af mine store interesser både på det faglige og personlige plan:-)

    SvarSlet
  3. Kære Maria
    TAK hvor er du sød. Min tanke er at fortsætte her som altid, men til tider kræver virkligheden så meget af mig at bloggeriet bliver sat på stand by og det bliver nok ikke bedre når jeg fast skal blogge et andet sted også, men jer er nu ret overbevist om at jeg ikke kan undvære at være her :)
    Tak for din bested altså det varmer virkeligt!

    SvarSlet
  4. Tak for tippet.. Og jeg glæder mig til at følge med dig derinde også.. Det bliver fint..
    Og så er vi fuldstændigt enige i hvorfor netop coverkids er godt.. æstetikken, fotoreportagerne og de mange interviews med spændende mennesker.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde :) det skal nok blive godt :)

      Slet
  5. Glæder mig til at følge dig hos Cover Kids - og forhåbentlig også her;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) og ja jeg bliver da også her!

      Slet
  6. Så er der jo to steder jeg må følge dig;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt, jeg skal gøre mit bedste for at passe begge steder :)

      Slet