Sider

ølandshvedebrød og noget om gode bøger

18 februar 2013

I går var en stor dag.
Det lykkedes mig at lave et ølandshvedebrød lige som jeg ville have det, og så lavede jeg endda om i opskriften, så jeg brugte dobbelt så meget fuldkornsmel som sigtet mel.

Alberte var ude at lege med en veninde, så Holger benyttede sig af af der var fri adgang til hendes lego.

Vi har været på biblioteket og Holger er blevet vildt fascineret af "Kong Karsten" af Kim Fupz Aakeson og Jørn Villumsen. Den handler om at være tyk og blive drillet.
Jeg indrømmer, at jeg også fniser lidt, når de andre børn siger "Hej Gris, du lugter af fis" andre steder sidder jeg med tårer i øjenene, hør bare her:  "Men Karsten sidder bare. Med noget hårdt i maven. Inde i maven. Den forbandede mave"
Hvis I kommer over den, så læs den. Jeg lover den ender nogenlunde og hold da op vi har fået snakket meget, om alt muligt, der er godt at snakke om, men sådan synes jeg bare det er bare med Kim Fupz Aakesons fortællinger.




14 kommentarer:

  1. Nogle børnebøger kan bare noget helt særligt. :)

    Der tages også visse friheder når storesøster ikke er hjemme her.

    Brødet ser enormt lækkert ud. Jeg skal vist udfordre mig selv lidt mere bagemæssigt, men kræver det ikke en ordentlig røremaskine (hvilket jeg ikke har)?

    SvarSlet
    Svar
    1. Dette brød kræver ihvertfald en røremaskine Maiken eller stor tålmodighed. Tror maskinen kørte en halv time. Det er så sjovt at se hvordan de små pludselig gør noget andet når de er alene :)

      Slet
  2. Wauw Heidi, sikke noget brød du bager! Du har fået mig til at drømme om det bagekursus. Måske jeg skulle sende N afsted på et, som en fødselsdagsgave til ham ;) Han har helt overtaget rugbrødsproduktionen herhjemme :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette send Nis afsted :) jeg er helt gået i stå med rugbrød, faktisk efter et total mislykkedes og meget beværligt "meyerrugbrød" og så lige efter jeg slog min rugsurdej ihjel :)

      Slet
  3. hvaaa? Tror du ikke snart vi skal komme og smage på det brød? Jeg er også så jaloux på det bagekursus!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Christina
      I skal være sååå velkomne. Pokkers vi er så sløve til at få fundet et tidspunkt :)

      Slet
  4. Wow et lækkert brød :) Ja ham Kim Fupz, han laver altså nogle skønne bøger..

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også stor fan af Kim Fupz, men nogle gange kan jeg simpelthen ikke lade være med at græde fordi jeg bliver så berørt. Alberte hader det :)

      Slet
  5. Det brød ser helt rigtigt ud Heidi, hvor er du sej! Jeg har virkelig også haft held med mit bageri siden kurset, bortset fra at skorpen aldrig bliver rigtig sprød, den bliver altid blødere, når brødet damper af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ida det var en succes det kursus :) mine brød har det med at revne, det er jeg ikke helt tilfreds med og så har jeg slået min oprindelige surdej ihjel :(

      Slet
  6. Åh, ham Karsten lyder som en, man har lyst til at holde i hånden. Den må jeg hellere få læst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den skal du læse. Men det er ikke kun synd for Karsten, han kan også noget. fx se hvordan man er et ordentligt menneske :)

      Slet
  7. Det ser vildt lækkert ud det brød Heidi!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det smagte også ret godt Tenna :)

      Slet