Sider

Girls day

17 februar 2010



Vi har vinterferie Alberte, Holger og jeg. Skønt. Holger sover som en drøm for tiden (er det mon dumt at skrive sådan) så det giver damerne tid til at hygge. I formiddag opdagede Alberte det nye svampestof jeg havde liggende. Det blev hurtigt lavet til en nederdel ved fælles hjælp. Jeg tror den er holdbar den nederdel, den er ihvertfald syet grundigt. Alberte sad på skødet af mig. Hendes opgave var at trykke på knappen når jeg skulle hæfte/sy baglæns. Der blev syet ret mange gange frem og tilbage undervejs.
Da nederdelen var afprøvet var næste projekt at bage. Alberte ønskede kage, jeg synes derimod den har stået meget på fastelavnsboller og slik hele weekenden. Derfor blev kompromisset vandbakkelser med hindbærfyld. UHM overraskende så meget de smagte af kage. De blev faktisk bagt med fuldkornsspelt, fordi vi ikke havde andet og fyldet var en pose frosne hindbær moset med lidt yoghurt og en past æggeblomme og en vaniljestang.
Nu er vi trætte og vi mangler en der gider lave aftensmad, og nu mangler jeg også en der gider strikke en halvmeter poncho til mig. Alberte har lige hevet pinden ud af mit strikketøj og jeg kan ikke samle op hvis der først er rykket i det. Men hvad kan man sige, når barnet manglet trommestikker, så må man jo tage det er er nærmest :-(

5 kommentarer:

  1. åhåh.. Jeg håber du redder den.

    De vandbakkelser ser godt nok lækre ud - jeg vil lige skrive mig fyldet bag øret til, når jeg skal have gang i kagebord til vores kommende fest - min svigermor er nemlig rigtig go' til at bage dem (modsat mig selv).

    SvarSlet
  2. Lyder som en dejlig dag - og sikke meget du når m. sovende Holger og vågen Alberte - jeg er imponeret!!! Herhjemme syede jeg også lidt på en kjole til Kaya (men den drillede, så i morgen skal der pilles op - ikke min favoritdisciplin) - imens tegnede Kaya symaskiner til mig på sin tavle - det var hyggeligt! Håber du får poncho-pinden kørt i stilling igen - og så må du jo indkøbe en runde trommestikker der kan ligge spredt strategiske steder i hjemmet! Kh Lisbeth

    SvarSlet
  3. Jeg tror (håber)jeg har redder den, ellers piller jeg lidt op og så kan min mor redde den, det er jeg sikker på. men jeg vil jo videre NU. Jeg blev så panikken at jeg ikke kunne lade være at grine (måske en anelse hysterisk). Der gik lidt før jeg fattede at der var noget helt galt i at Alberte sad og trommede på bordet med BEGGE pinde :)
    Bare det var mig der skulle planlægge bryllupskagebord :)

    SvarSlet
  4. Hej Lisbeth
    Uha pille op absolut heller ikke min yndlingsbeskæftigelse, men jeg håber vi får det endelige resultat at se. Det lyder til i har haft en dejlig dag. Det lyder skønt med de tegnede symaskiner.
    Alberte er nem at lave ting sammen med, men det kræver bare en del oprydning bagefter. I går kogte hun fine små kødboller til boller i karry, helt selv. Jeg synes hun var så sej, men Thomas syntes der var lidt for meget rå fars at samle op bagefter, desuden fik han vist også en kødbolle på størrelse med en bagekartoffel, svært for en mand der helst ikke spiser kogt fars.

    SvarSlet
  5. Er du klar over hvor meget jeg får lyst til vandbakkelser når jeg ser på dine billeder... MUMS!! Kan du ikke lige smide en opskrift på dem? De ser saftsuseme lækre ud!!

    SvarSlet