Sider

børn i centrum

24 februar 2011

I anledning af verdens største teaterfestival for børn og unge har man i Randers forsøgt at sætte ansigt på fremtiden. For at gøre det, har man i Randers kommune taget 14000 portrætter af børnene i dagpleje, institutioner og skoler.
Derfor kunne jeg i dag på projektes side http://bornicentrum.dk/ se disse billeder af mine børn.
Jeg synes det er ret godt klaret af de fotografer der skulle nå at fotografere i nærheden af 40 børn på 15 minutter

Senere får vi mulighed for at kommentere på billederne på hjemmesiden, tanken er at børnene skal beskrive deres drømme/planer om fremtiden (hvilket Holger nok får en anelse svært ved)
Alle billederne bliver vist i avisen over en længere periode samt flere steder i bybilledet, bla på en kendt skulptur i byen, hvor de bliver kastet op med projektor.
Jeg er vild med projektet. Jeg synes det er så dejligt med et fælles samtaleemne os forældre imellem, der endelig  ikke handler om besparelser, men bare om vores dejlige rollinger. Derudover er det så hyggeligt at lede efter alle de skønne børn vi kender.
Sidst men ikke mindst glæder jeg mig til at fotodokumentere billederne af mine børn, så jeg forventer der kommer en fortsættelse......

10 kommentarer:

  1. Skønne børn du har Heidi : ) Kh fra Jo

    SvarSlet
  2. Tak til dig, det varmer en moders hjerte :) og jeg giver dig ret ;)

    SvarSlet
  3. Hvor er de søde! Og sikke nogle dejlige klare øjne.
    Super fedt projekt :)

    SvarSlet
  4. De er rigtig søde, smukke og skønne.
    Jeg er også helt betaget af hvor smukke og klare øjne de begge har.

    Det er da et vildt fedt projekt

    SvarSlet
  5. Wow, sikke et projekt, det lyder jo helt fantastisk! Og sikke nogle smukke poder :) Jeg glæder mig til at høre og se mere :)

    SvarSlet
  6. Jamen bliver jo nødt til at tilslutte mig koret. Sikke nogle smukke børn!
    Og synes nu også at det lyder som et rigtig spændende projekt!

    Kh Anne

    Og ps, hvor er det sejt hvis du kommer helt fra Randers til forårsmarked i Odense!

    SvarSlet
  7. Hvor skønt projekt - og skønne, kønne unger Ü

    SvarSlet
  8. Sikke nogle gode billeder:)

    SvarSlet
  9. Gode billeder af skønne børn. Han har virkelig været god til at fange dem med linsen.

    Det lyder som et rigtig godt projekt.

    God weekend!

    KH
    Lis

    SvarSlet
  10. Åhhh hvor er I søde allesammen. Jeg lapper det i mig TAK. Jeg ved godt, at jeg nærmest beder om det, når nu jeg viser dem frem. Men tak alligevel fordi I hat taget Jer tid til at skrive en kommentar. Udover jeg gerne vil vise mine børn (som jeg jo selvfølgelig synes er fantastiske) frem, så synes jeg altså også det er et godt projekt ;)

    SvarSlet