Sider

har du lyst til at redde barnet

04 september 2011

igen i år har Alberte og jeg brugt noget af dagen på at stemme dørklokker. Jeg har netop fået en mail fra selveste kronprinsen hvor han fortæller at der blev indsamlet over 10 millioner. Pengene går til børnearbejdere i Bangladesh og børnene på Afrikas horn.
Det er den hyggeligste tur, og nogle af årsagerne til vi gør det er ret egoistiske, selvom der ikke er nogen tvivl om at dem vi samler ind til har hårdt brug for hjælpen, men nøjagtig ligesom sidste år havde jeg virkelig mine moralske skrupler over  vores fremgangsmåde. Tænk at stå der med en lille pige der siger "hej har du lyst til at redde barnet" I år snakkede vi lidt mere om hvad man kan sige af forskellige sætninger fx. "har du lyst til at støtte red barnets arbejde"  "det vil jeg sige mor, det siger jeg" sagde Alberte og når hun så stod foran døren kom det igen og igen "har du lyst til at redde barnet". Meget hurtigt "opgav" jeg og sagde til hende, at jeg synes hun skulle sige lige det hun ville, og resten af turen messede jeg indvendigt "målet helliger midlet, målet helliger midlet. Så undskyld hvis nogen har følt sig presset, husk det går til et godt formål.
Hvis du ikke var hjemme da vi kom forbi, kan du stadig nå det her
Som sædvanlig var det svært at tage et ordentlig (nydeligt) billede af cirkushesten. Det lykkedes ikke at få et eneste, tilgengæld har vi mindst 100 hvor hun enten krammer indsamlingsbøtten, står med en usynlig indsamlingsbøtte, har indsamlingsbøtten over på hovedet, har indsamlingsbøtten på ryggen, danser med indsamlings bøtten, eller hvor hun rækker tunge som her.





5 kommentarer:

  1. Synes stadig det er et helt i orden trick! Folk kan jo komme det i de har lyst/råd til. Hun lægger vel ikke mærke til hvor meget den enkelte lægger i bøssen hende den søde indsamler:)

    SvarSlet
  2. Og ligesom jeg også skrev sidste år, så synes jeg at det er helt fantastisk iorden, og så er det tilmed sødt, sjovt og charmerende... ;)

    SvarSlet
  3. Hvis alberte stod ved min dør ville jeg helt bestemt redde barnet...

    SvarSlet
  4. Hej Anne
    Ja ikke ;) nu må Alberte vist snart hold en lille blog pause.

    Hej Tine
    Du er til at regne med, tak for din opbakning :)

    Hej Rakel
    Tak :) Vi gør det nok også igen næste år så helt galt synes jeg vist heller ikke det er.

    Hej janet
    Det lyder godt, vi kommer forbi næste år :)

    SvarSlet