Sider

fastelavn

07 februar 2012

I år ville Alberte være påfugl, jeg tænkte og tænkte og søgte råd hvor jeg kunne og da jeg endelig havde konstrueret et påfuglekostume i tankerne, så bekendtgjorde barnet at hun ville være Mette Blomsterberg. En ny tænkeboks, jeg fandt et sted man kunne købe kokkeskjorter til børn, tænkte i kunstfærdige kager i filt og fimo, sort kokkeforklæde, kagerulle og vaniliestænger i massevis. Ret enkelt og ret nemt og jeg var måske en anelse lettet over at slippe for påfuglen, selvom det havde været sjovt. Ideen med Mette Blomsterberg varede lige indtil Alberte så Lines fine undulat. Nu er hun overbevist så vi har kigget stofskabet igennem og været på bytur i dag for at supplere bunken. Alberte valgte det stof der skulle købes og selvfølgelig inkluderede det glimmer. Derfor skal jeg nu til at sy undulatvinger, jeg gætter på det bliver en festlig undulat.





11 kommentarer:

  1. Jeg har slet ikke turde vise min datter Line's undulat vinger!
    Hun skal heldigvis være Mie fra de gamle Lille Per film, med forklæde og sløjfer i håret (gæt hvilket box-sæt vi har fået?). Og den ene lillebror skal være Lille Per. Nummer to bror skal være racer-kører a la Stig fra TopGear, og falder dermed udenfor tema.
    Men JEG skal jo også klædes ud, og overvejer altså nogle voksen-vinger. Kunne det ikke lige tage kegler som pædagog i en børnehave???
    Kh. MiA

    SvarSlet
  2. Jeg synes Lines vinger er så fede at jeg overvejer at sy nogle og tage dem på på arbejde og jeg underviser voksne så jo det ville tage kegler som pædagog :) Mie og Lilleper det er jo fantastisk :)
    Da Alberte stadig villle være Mette Blomsterberg ville hun så gerne have at Holger skulle være James Price :)

    SvarSlet
  3. Ej heldige dig!! Jeg ville så gerne lave nogle af de fantastiske vinger til K.. Men efter mange overvejelser er hun landet på....prinsesse..:( Arhmen hvor kedeligt - håber hendes fantasi finder på noget sjovere næste år, når hun måske forstår det endnu bedre;)
    God fornøjelse - stofferne ser skønne ud...
    Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Alberte var nu også lidt fristet mod fe, sidste år skulle der vist også lidt overtalelse til før hun ville være rosa fra rouladegade. Året før var hun prinsesse i en polyesterdrøm fra toysrus. Jeg tror det er noget med alderen og noget med t vælge det der er nemt at forholde sig til. Prinsesser er jo også smukke og "gode"

      Slet
  4. HA FEDT!
    Det glæder jeg mig til at se, og selvfølgelig bliver det super sejt med pailetter og glimmer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den bliver fin, selvom jeg er ret vild med de fine teksturer ( hvis det hedder det) dine stoffer har. Den slags stof har vi ikke i provinsen men vi har glimmer :) lige nu har jeg influenza så vingerne er sat lidt i bero, men heldigvis ender først fastelvnsfest den 20.2 så jeg når det nok.

      Slet
  5. Jeg synes nu stadig godt Holger kan være James Price;) Fantastisk ide!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tine
      Vi syntes også det var ret sjovt fundet på og kunne godt lide tanken om t aflevere Blomsterberg og Price i ørnehave/vuggestue

      Slet
    2. Det driller mig. Til orientering går vores børn ikke i ørnehave Tine :) mn den helt traditionelle børnehave :)
      Holger vil være julemanden og han er modsat storesøster sikker i sin sag

      Slet
  6. Glæder mig til at se hende, men jeg synes nu også det kunne have været sjovt med Mette Blomsterberg og James Price. Rosa fra Rouladegade, Mette Blomsterberg... aner jeg et teenageoprør???

    SvarSlet
  7. Hej Teresa
    Der bliver det vildeste oprør. Det er allerede godt igang. "mor jeg er træt af alt dit fuldkorn, hvorfor kan vi ikke bare få hvide ris"
    Alberte elsker hvide boller og hvide ris. Tror ikke hun har noget problem med vores pasta. Men vi har talt om om hun prøver at fortælle os noget med hendes udklædningsønsker, men så synes vi alligevel hun giver ret godt udtryk for hendes meninger højlydt :) men jeg ser problemer forude :)
    Til mit forsvar må jeg sige at vi bager meget også kage og Albertes Bedstefar var oprindeligt bager så de to nyder at se både Rosa og Mette Blomsterberg sammen. I øvrigt var Alberte kun to da vi opdagede hun kunne koncentere sig om Camilla Plum (det eneste tv hun gad at se dengang) måske skal hun være Camilla Plum næste år :)

    SvarSlet