Sider

en virkelig god fastelavnsbolle

10 februar 2014

vi har bagt fastelavnsboller. Igen......

Opskriften er meget enkel og de smager helt vild godt, så jeg synes det er på sin plads at dele.

Opskriften på dejen er denne fra arla, det eneste vi gør anderledes er at tilsætte kardemomme og så har jeg noget med mel. Jeg kan bedst lide mel malet på stenkværn, men det kan blive lidt tungt til kager.

Derfor blander jeg det fine kagemel (det helt hvide fra supermarkedet) med mel fra Aurion. Til disse fastelavnsboller brugte jeg halvt af hvert.

Vi bruger ikke creme, men marcipan som fyld. Jeg ved ikke helt præcis hvor meget marcipan vi brugte, men vil tro vi brugte ca. 400 gram som vi rørte blødt med ca. 50 g smør og saften fra en halv appelsin.

Vi bagte dem efter anvisningen i opskriften og dryssede med flormelis. Godt vi sendte nogle med vores gæster hjem ellers havde jeg spist endnu en lige nu.






1 kommentar:

  1. Marcipan er altså også det lækreste fyld, jeg elsker dog når der både er creme og marcipan i B-) Eller marcipan og rabarberkompot, uhm,

    - Anne

    SvarSlet